19/2/09

Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα για τα social media




Παρακολούθησα το μεγαλύτερο μέρος της εκδήλωσης Social Media και Επικοινωνία που οργάνωσε με επιτυχία το Ινστιτούτο Επικοινωνίας και έβγαλα μερικά πολύ χρήσιμα συμπεράσματα.


Κατ αρχήν να πω ότι όταν λεω «με επιτυχία» το εννοώ.

Μεταδόθηκε ολόκληρη με live streaming και ερωτήσεις μπορούσαν να τεθούν από όσους παρακολουθούσαν είτε απ την αίθουσα είτε από μακριά μέσω twitter (που έπαιζε στην οθόνη όταν τελείωναν οι παρουσιάσεις). Πραγματικά άρτια οργάνωση.

Στην ουσία τώρα: Οι διαφημιστές ασχολήθηκαν με το πως μπορούν να πείσουν τους διαφημιζόμενους πελάτες τους να χρησιμοποιήσουν τα social media στην εμπορική επικοινωνία τους.

Δύσκολο!

Πρώτον γιατί το σύστημα πληρωμής και επιστροφών / "επιβραβεύσεων" (Year-End-bonus) είναι πολύ σταθερά χτισμένο στο χώρο της διαφήμισης (και οι διαφημιστές λατρεύουν να ξοδεύουν εκεί που υπάρχει το "κεχρί"), αλλά και γιατί λόγω της διαδραστικής φύσης του μέσου, η ασφάλεια της μονοδιάστατης επικοινωνίας («λεω ότι γουστάρω απο TV-Ραδιόφωνο»), πάει περίπατο.


Στα social media η όποια εταιρία – μάρκα αποφασίσει να κάνει την εμφάνισή της, θα πρέπει να έχει ένα συμπαγές και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της εικόνας της. «Τέτοιες ώρες τέτοια λόγια» θα πείτε, αλλά όπως φαίνεται σε μια περίοδο κρίσης δεν νομίζω οτι νικητές θα είναι αυτοί που θα ξοδέψουν τα μεγαλύτερα διαφημιστικά budget, αλλά αυτοί που θα αποκτήσουν μια πιο προσωπική σχέση με τους πελάτες τους (όπως σωστά ειπώθηκε και από κάποιους ομιλητές). Κι αυτή την αλήθεια ελάχιστοι διαφημιστές θα την παραδεχτούν.

Οι πολιτικοί (και οι συν αυτοίς) επικεντρώθηκαν στο πως μπορούν να εκμεταλλευθούν περισσότερο το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα / μέσα για καλύτερη επικοινωνία, αναφέρθηκε μάλιστα η καμπάνια του Obama σαν case study.

Μάλιστα!

Είναι πάντως άλλη τάξης θέμα οτι για να κάνεις τέτοια επικοινωνία και να συνεγείρεις τον κόσμο χρειάζεσαι περιεχόμενο πολιτικής, όραμα και προτάσεις, κι εκεί είναι σήμερα το πρόβλημα στην ελληνική πολιτική σκηνή. Ήταν πάντως το κομμάτι της εκδήλωσης που προκάλεσε τα πιο αρνητικά σχόλια, εκτός αυτής του εκπροσώπου του ΣΥΝ που επικεντρώθηκε στην κινηματική / ακτιβιστική πλευρά των social media και φυσικά ακούστηκε με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Συνολικά χρησιμότατη εμπειρία με πολλά ερεθίσματα.


Υ.Γ. Ευτυχώς που ο εκπρόσωπος του blog της Γενιάς των 700 ευρώ Δ. Γκούγκλας, ενημέρωσε το ακροατήριο για την εξέλιξη της υπόθεσης της δικαστική περιπέτειας του Αντώνη Τσιπρόπουλου και του blogme.gr. Το να γίνεται συζήτηση που σε ένα βαθμό αφορά το πως θα "πάρουμε" απο τα social media, χωρίς αναφορές στις τριτοκοσμικές και ηλίθιες διώξεις όσων ανιδιοτελώς προσφέρουν σ' αυτό το χώρο, θα ήταν τουλάχιστον ντροπή.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

no..comment.. :-)
sousssssssssss mh milas..